Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností
čl. 1
Dle ustanovení § 102 odst.. 2 písm. n) zákona číslo 128/2000 Sb., o obcích, rada
města Vysoké Veselí stanovuje tato pravidla pro přijímání stížností.
čl. 2
Přijímání stížností
1. Stížnosti přijímá starosta, který vede ústřední evidenci.
2. O ústně podané stížnosti, kterou nelze vyřídit ihned při jejím podání,
je každý pracovník městského úřadu povinen se stěžovatelem sepsat záznam, a to i
tehdy, bude-li stížnost vyřizovat jiný příslušný orgán. Po přečtení se záznam předloží
stěžovateli k podpisu.
čl. 3
Evidence
1. Veškeré stížnosti došlé na MÚ a záznamy o ústních stížnostech se zaevidují
do ústřední evidence, kterou vede starosta města.
2. Ústřední evidence je vedena takto :
a) datum podání,
b) jméno, příjmení a adresu stěžovatele,
c) předmět stížnosti,
d) kdy a komu byla stížnost předány k vyřízení,
e) výsledek šetření,
f) datum vyřízení.
čl. 4
Vyřizování
1. Stížnosti, které není nutné prošetřovat na místě nebo na základě vyjádření
či spisového materiálu jiné organizace, musí být vyřízeny do 10 dnů ode dne, kdy
byly doručeny městskému úřadu.
2. Příjem stížností, které nebyly podány ústně nebo doručeny osobně a které
nelze vyřídit do 10 dnů ode dne, kdy došly od stěžovatelů, musí být stěžovatelům
potvrzen písemně do 5 dnů ode dne doručení.
3. Stížnosti, které nelze vyřídit ve lhůtě do 10 dnů ode dne jejich doručení
na MÚ, musí být vyřízeny ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení. Tuto lhůtu lze překročit
ve výjimečných případech se souhlasem starosty. Stěžovatel o prodloužení lhůty a
důvodu pro vyřízení stížnosti musí být informován.
4. Stížnosti, jejíž vyřízení nepřísluší městskému úřadu postoupí ve lhůtě
5 dnů ode dne doručení příslušnému subjektu a vyrozumí stěžovatele.
5. O šetření či nešetření anonymní stížnosti rozhoduje městská rada.
6. Prošetření stížnosti musí být provedeno ve všech bodech stížnosti. Na
žádost stěžovatele musí být záležitost s uvedenou osobou projednána.
7. Opakuje-li stěžovatel stížnost, je nutné přezkoumat, zda byla původní
stížnost správně vyřízena, a o výsledku podat stěžovateli zprávu. Neobsahují-li
jeho další stížnosti v téže věci nových skutečností, není nutno potvrzovat jejich
příjem ani je potvrzovat.
8. O ústních jednáních při prošetřování stížností sepíše pracovník prošetřující
stížnost zápis, který musí obsahovat jména všech osob, jež se jednání zúčastnily,
stručné a výstižné vylíčení průběhu a výsledku jednání, jakož i doložku, že účastníci
jednání byli s obsahem zápisu seznámeni. Zápis podepíše pracovník provádějící šetření
a všichni účastníci řízení. Jestliže některý účastník odmítne zápis podepsat nebo
nesouhlasí s jeho obsahem, poznamená se to s uvedením důvodu.
čl. 5
Závěrečné ustanovení
Tato pravidla nabývají účinnosti dnem 7. 2. 2002
Ve Vysokém Veselí dne 7. 2. 2002, Luboš Holman - starosta